Obento är japanska och betyder matlåda som man tar med sig till skolan, jobbet eller utflykten.
De är mycket varierande och hälsosamma som innehåller oftast ris, kött, fisk och grönsaker. Man tar med sig egen mat betyder att man tänker på vad man äter . Samtidigt kan obento vara mycket ekonomiskt.

lördag 1 maj 2010

Nalle obento

Jag gjorde Nalle obento för min son. Nickelpiggorna är cocktailtomater med NORI och blommorna är prinskorvar.
Han tyckte synd att äta nalle björn, så han åt inte så mycket...

3 kommentarer:

  1. 見たよ~ 凝ってるね。幼稚園と学校の先生と子供びっくりしてるんじゃない?

    SvaraRadera
  2. Tack,tack! Hanna ska ha matsäck på onsdag igen.
    Jag funderar på vad ska jag göra...

    SvaraRadera
  3. Nyckelpigorna ser verkligen ut som riktiga, fast STORA, haha. =)

    Tänkte jag skulle visa dig våra hjärtformade sushin ---> http://jicachan.livejournal.com/34746.html

    今日は楽しかったです。

    /Erica

    SvaraRadera