Obento är japanska och betyder matlåda som man tar med sig till skolan, jobbet eller utflykten.
De är mycket varierande och hälsosamma som innehåller oftast ris, kött, fisk och grönsaker. Man tar med sig egen mat betyder att man tänker på vad man äter . Samtidigt kan obento vara mycket ekonomiskt.

fredag 28 maj 2010

Pasta obento




Min dotter vill ha "vanlig" pasta sallad till matsäck idag. Jag dekorerade lite med nori till pasta sallad och grukor. Det är roligt att ha något lite extra fin i matlådan i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Åh, du har uppdaterat. =)

    Vilka fina noter, har du klippt ut dem på fri hand eller haft en mall?

    Jag tycker om gurkblommorna också. ^^

    SvaraRadera
  2. Tack, tack!
    Jag har klippt dem på frihand. Jag hade ost under nori. Bara nori kan inte klippas lätt.
    Jag hade funnit att göra nya matlåder.
    De nya kommer nästa vecka!

    SvaraRadera